Mazda3

Dvije trećine europskih vozača i dalje želi voziti, čak i ako samovozeći automobili postanu uobičajeni

prosinac 2017
1383 pregleda
seats

•  Novo istraživanje 'Mazda Driver Project' otkriva da je radost vožnje i dalje prisutna diljem Europe, jer 66% ispitanika žele sami voziti, čak i ako samovozeći automobili postanu uobičajeni.

•  Samo 33% ispitanika "pozdravlja dolazak samovozećih automobila"

 

Leverkusen, 14. prosinca 2017. Prema velikom istraživanju čije je rezultate danas objavila Mazda, dva od tri europska vozača i dalje žele voziti, čak i ako samovozeći automobili postaju uobičajeni.

Istraživanje agencije Ipsos - koje je naručeno kao dio Mazdine kampanje Drive Together koja slavi radost vožnje - anketirano je 11.008 ljudi na ključnim europskim tržištima i otkrilo je da u prosjeku 66% vozača želi ostati za upravljačem čak i ako samovozeći automobili postanu široko dostupni. U Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Austriji i Poljskoj taj se udio penje do 71%, a samo se u Italiji spušta ispod 60% (59%).

Studija je također pokazala da samo 33% vozača "pozdravlja dolazak samovozećih automobila", s udjelom od samo 25% u Francuskoj i Nizozemskoj te 29% u Velikoj Britaniji. Zanimljivo je da nema gotovo nikakvih dokaza da samovozeći automobili u Europi imaju veću potporu među mlađim dobnim skupinama - zapravo, oni između 18 i 24 godine starosti (33%) manje podržavaju samovozeće automobile od dobne skupine 25-34 godina (36%) i one 35-44 godina (34%).

Istraživanje također otkriva značajnu emocionalnu povezanost između automobila i vozača, što se ogleda kroz sljedeće statistike: prosječno 69% vozača "nada se da će buduće generacije i dalje imati mogućnost voziti automobile" – taj udio iznosi čak 74% u Poljskoj i 70% ili više u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj i Švedskoj. Osim toga, 36% onih koji uživaju u vožnji vide svoj auto i čin vožnje kao "produžetak vlastite osobnosti", s udjelom od čak 56% u Poljskoj i 46% u Italiji. Među ispitanicima 34% se slaže s time da je vožnja u opasnosti da postane "zaboravljeni užitak" - u Francuskoj, Italiji i Poljskoj takvih je 40% ili više.

Predsjednik i izvršni direktor Mazde Motor Europe, Jeff Guyton, kaže: "Kao marka, mi jednostavno volimo vožnju i ovo istraživanje jasno pokazuje da se veliki broj europskih vozača slaže s nama - naravno, postoji uloga za samovozeće automobile, ali za nas i za mnoge druge, čini se da ne postoji ništa što bi se moglo usporediti s fizičkim zadovoljstvom vožnje."

"Zato mi u Mazdi stavljamo vozača u središte svega što radimo i zbog čega se naša aktualna kampanja Drive Together fokusira na vezu između automobila i vozača. Mi to nazivamo Jinba Ittai, što je japanski izraz koji opisuje savršeni sklad između strijelca-jahača i njegovog konja. Upravo ta filozofija usmjerenja na čovjeka podupire naše poslovanje i pomaže nam u stvaranju takvih automobila s kojima se vozači mogu zbližiti."

"Ako pogledate automobilsku industriju općenito, vjerujemo da mnogi proizvođači vozačima uskraćuju mnogo od čistog užitka vožnje. Mi u Mazdi borimo se protiv toga i očigledno je iz rezultata istraživanja da još uvijek postoji veliki postotak vozača koji žele upravljač u svojim rukama. U svijetu koji propitkuje sam čin vožnje i iznova vrednuje ulogu automobila i ulogu vozača kroz tehnološke promjene, nastavit ćemo izazivati konvencionalno iz ljubavi prema vožnji."

Rezultati istraživanja pokazuju nadalje da je 54% Europljana za vožnju "samo za zabavu" - u Švedskoj čak 73%, a u Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Poljskoj i Austriji do 60%. U prosjeku 53% kaže da je "vožnja više od jednostavnog puta od A do B", s time da se udio takvih u Poljskoj penje do 66%, dok 55% misli da vožnja s obitelji i/ili prijateljima može biti "poseban doživljaj" – više od 60% u Španjolskoj, Italiji, Švedskoj i Poljskoj.

Usporedbe s drugim aktivnostima također otkrivaju da 37% ispitanika preferira vožnju u odnosu na računalne igre, 23% bira vožnju prije nego piće u baru ili bavljenje sportom, s time da je potonjih u Velikoj Britaniji čak 37%. U Italiji i Velikoj Britaniji 9% ispitanika izjavilo je da više voli vožnju od seksa - 12% među ženama, 6% među muškaracima.

 

* Tehnička napomena: Podaci istraživanja potrošača koje je proveo Ipsos MORI temelje se na anketi provedenoj među 11.008 odraslih osoba na 11 europskih tržišta, s najmanje 1.000 ispitanika na svakom tržištu. Svi intervjui su provedeni od 7. do 22. rujna 2017. Podaci iz ankete ponderirani su sukladno udjelima stanovništva svake zemlje prema dobi, spolu i regiji boravišta.

 

Najčitaniji članci

Mazda CX-5 Auto klub 26.01.2018.

siječanj 2018 | 14726 pregleda

Mazda CX-5 Auto klub 26.01.2018. - SUV koji ne bru...

Mazda3 Auto motor i sport - 02.2017.

veljača 2017 | 13471 pregleda

Nova rekorderka!  - Mazda3  CD105 Auto motor i spo...

Mazda3 1.5 CD105 Auto klub 25.08.2017.

kolovoz 2017 | 12081 pregleda

Mazda3 1.5 CD105 Auto klub 25.08.2017. - Mali dize...

Mazda3 osvojila Zlatni kotač!

siječanj 2014 | 11190 pregleda

Rekordni tržišni udio za Mazdu u siječnju 2014...